Испред ЈКП „Водовод-Крушевац“ Слађан Мајсторовић, директор сектора општих, правних и економских послова обратио се медијима поводом наплате дуговања које предузеће потражује од корисника.
На нивоу града наплата потраживања ЈКП “Водовод-Крушевац“ одвија се у релативно отежаним условима. У 2017.години наплата је била добра, али увек има места за бољи и ефикаснији рад службе наплате и продаје воде и целог економског сектора.
Уколико се упореде потраживања од грађана и привреде, грађани два и по пута више дугују за воду у односу на привредне субјекте, што је и логично, јер на територији града Крушевца има око 29.000 водомера. Од укупног броја водомера, 26.878 чини грађанство, тј. куће и стамбене зграде и 2.400 чине привредни субјекти, односно мала и велика привреда. ЈКП „Водовод-Крушевац“ се труди да свим механизмима покуша да сва дуговања сведе на минималну могућу меру.
Постоје четири начина наплате воде и то путем опомена, споразума о отплати дуга на рате, утужења и искључења корисника са водоводне мреже. У ЈКП „Водовод-Крушевац“ се трудимо да до искључења не дође, али у појединим случајевима и са појединим корисницама, како у делу грађанства тако и у делу привредних субјеката, морамо да прибегнемо најнепопуларнијем виду наплате, тј. искључењу.
У овом периоду сагледавајући претходне две године наплата по новом закону о извршењу обезбеђења реализује се путем јавних извршитеља и тај вид наплате се показао ефикасним. ЈКП „Водовод-Крушевац“ не апелује и не прибегава том виду наплате из разлога што се поред основног дуга за воду појављују и додатни трошкови, које наплаћује канцеларија јавног извршитеља, тј. на основни дуг се додају још неки трошкови па се тај износ увећава. Битно је да се вид наплате потраживања у потписивању споразума о отплати дуга показао врло ефективим – истакао је Мајсторовић.
ЈКП „Водовод-Крушевац“ споразуме склапа са потрошачима на шалтеру рекламација. Споразуми се склапају ради лакшег измирења дуга због које је направљена градација и то за дуговања од 5.000 до 10.000 динара и за дуговања преко 50.000 и 70.000 динара. Овакав вид наплате омогућава потрошачима да отплате дуг за утрошену воду кроз већи број рата. Број рата зависи од висине дуга, те грађани дуг могу отплатити на 6,10,12, или до 24 рате. На пример, за потрошача који дугује преко 50.000 динара склапа се споразум до 24 рате.
Због ефикасније наплате потраживања и растерећења потрошача ЈКП „Водовод-Крушевац“ је увео чешће очитавање бројила за власнике кућа. Додатним напорима унутар службе наплате направљен је план и динамика очитавања, па уместо шест пута очитавање бројила је повећано на девет пута годишње. Нови систем очитавања бројила је ефикасан у смислу комфорнијег модела система плаћања да се не би стварали већи износи дуговања, како за градска домаћинства тако и за домаћинства на сеоским подручјима.